Deirdre de Graaf

Deirdre de Graaf wordt in 1979 geboren in Diemen en groeit op in Amsterdam. Zij heeft een brede interesse en vervult naast haar opleiding uiteenlopende banen en sporten en hobby’s, waaronder het spelen van viool. Na haar voorbereidende bètaopleiding op het Ignatius Gymnasium te Amsterdam verhuist Deirdre naar Rotterdam voor de studie Bedrijfskunde aan de Erasmus Universiteit. Gaandeweg start zij ook met de studie Rechten. Deirdre werkt op de universiteit als student assistent bij de vakgroep Business Society Management (BSM). Deze vakgroep richt zich op de combinatie en het grensvlak tussen markt, overheid en maatschappij, een onderwerp dat haar nog steeds zeer boeit. Deirdre loopt stage bij Burson-Marsteller, public affairs en communicatiebureau in Den Haag en Brussel. In 2005 studeert zij af, met major in BSM, en behaalt zij haar Master titel voor Bedrijfskunde en heeft een propedeuse van de studie rechtsgeleerdheid. Na een korte oriëntatie tussen een carrière bij de overheid of de markt kiest Deirdre voor de markt.

Als senior strategie consultant bij Strategie en Corporate Finance boutique JBR Management Consultants, heeft zij zich ontwikkeld tot adviseur op boardroomlevel om te denken over de positionering van de maritieme sector in de toekomst. Hier ontwikkelt zij zich tot senior 12 consultant en is zij thans verantwoordelijk voor het verder ontwikkelen en uitbouwen van de maritieme sector. Naast het managen en acquireren van nationale en internationale projecten organiseert zij evenementen en geeft ze presentaties onder andere over schaliegas en op de Bahama’ s voor de Carribean Shipping Association. Zo geeft Deirdre in mei 2013 een presentatie over duurzaamheid in de maritieme sector tijdens de Carribean Shipping Association op de Bahamas. In diezelfde maand organiseert zij met collega´s een Ronde Tafel over Schaliegas en spreekt zij over de impact van deze ontwikkeling op de maritieme sector.

In 2009 verdiept Deirdre haar kennis van het strategievak door de opleiding Creating and Executing Breakthrough Strategy te volgen aan de Columbia University in New York. Deirdre is een ondernemende, strategische denker met sterke sociale en commerciële skills. Vanuit haar vak brengt zij graag mensen of organisaties een stap verder. Deirdre is ook politiek actief in Amsterdam. In 2010 wordt zij door de leden benoemd tot Vicevoorzitter van de Amsterdamse afdeling van een landelijke politieke partij. Zij spant zich in voor een goede interne organisatie en brede ruimte voor politieke inhoud en debat. Daarnaast houdt Deirdre van muziek en sport. Zo is zij een frequent bezoeker van het concertgebouw en is zij geregeld te vinden op de racefiets. In 2013 en 2012 deed zij mee aan het evenement Alpe d’Huzes.